Nick Shackleton-Jones er bransjeledende innen læring og utvikling og står bak «courses to resources» skiftet, affective context model for læring, og har utviklet 5Di-tilnærmingen til brukersentrert læringsdesign. Han har jobbet med, og påvirket læringsfeltet i over 30 år i både privat og offentlig sektor. Shackleton-Jones har vunnet flere priser for sitt arbeid innen strategisk kompetanseutvikling, innovasjon og utvikling av læringsinnhold, blant annet Learning & Performance Institute’s Award for Services to the Learning Industri i 2017. I tillegg er han forfatter av boken «How People Learn». Han startet karrieren som psykologiforeleser, har blant annet jobbet hso Siemens, BBC og BP i roller tilknyttet kompetanseutvikling og læringsstrategi, kulturendring, ledelse, innovasjon, teknologi og multimedia. Han etablerte og ledet kundeservice for læringsinnovasjon hos PA Consulting, og gikk videre til å jobbe som Chief Learning Officer for Deloitte i Storbritannia.
Foredrag - Kompetansedagen 2022:
Måten vi driver kompetanseutvikling på kan til tider ha nesten motsatt effekt av det vi prøver å skape. Ofte brukes utdaterte tilnærminger fra undervisning som ikke skaper motivasjon for læring. Resultatet er ofte at læring blir noe “man ikke har tid til”. Det blir ikke prioritert. Dette ønsker Nick Shackleton-Jones, ekspert på læring, å endre på.
- Hva innebærer det å virkelig begynne å tenke på læring?
- Hvordan ser det ut når vi tilrettelegger for å støtte opp under læring, og ikke påtvinge det?
- Hva vil det innebære om vi stoppet med undervisning, og startet med læring?
Nick Shackleton-Jones har også en workshop på denne konferansen. Her er det ett begrenset antall plasser. Påmelding til denne gjøres ved påmelding til konferansen.
Delta på Kompetansedagen 2022, 29. september på Thon Hotel Storo - se program og meld deg på her