Siv Holen
Senior interaksjonsdesigner, Kantega

Siv Holen er senior interaksjonsdesigner med stor faglig tyngde. Hun mener at det er brukerne selv som gir oss den beste innsikten og at kruttet ligger i godt tverrfaglig samarbeid. Holen har jobbet i viktige prosjekter for organisasjoner som Høgskolen i Bergen, Telenor, Eika Gruppen, Drammen kommune og Rikshospitalet, og synes at det er spennende å se hvordan designprosesser bidrar til å skape nytte for brukeren som påvirker forretningen i en positiv retning. De tre siste årene har hun jobbet som avdelingsleder for Brukeropplevelse og design i Kantega.


Workshop:

Fokuser på ønskede adferdsendringer

Lær hvordan du kan ha en brukerfokusert dialog i teamet om hvordan dere kan jobbe med utfordringer i virksomheten.

  • Metoden hjelper dere med å forstå problemet dere forsøker å løse, hvem dere løser det for og ikke minst hvorfor dere tror det vil fungere. Dette er første skritt på veien for å dreie samtalen fra å implementere løsninger til hva som er ønsket adferdsendring.
  • I workshopen får dere bruke Lean UX Canvas som forbedringsverktøy. Det brukes av team over hele verden for å lage brukervennlige produkter med lavere risiko for å feile.

Problemstillingen dere inviteres til å jobbe med er: hvordan skal vi skape en ansattopplevelse preget av arbeidsglede og sterk tilhørighet i en hybrid arbeidshverdag?