Siv Holen er senior interaksjonsdesigner med stor faglig tyngde. Hun mener at det er brukerne selv som gir oss den beste innsikten og at kruttet ligger i godt tverrfaglig samarbeid. Holen har jobbet i viktige prosjekter for organisasjoner som Høgskolen i Bergen, Telenor, Eika Gruppen, Drammen kommune og Rikshospitalet, og synes at det er spennende å se hvordan designprosesser bidrar til å skape nytte for brukeren som påvirker forretningen i en positiv retning. De tre siste årene har hun jobbet som avdelingsleder for Brukeropplevelse og design i Kantega.
Workshop:
Fokuser på ønskede adferdsendringer
Lær hvordan du kan ha en brukerfokusert dialog i teamet om hvordan dere kan jobbe med utfordringer i virksomheten.
- Metoden hjelper dere med å forstå problemet dere forsøker å løse, hvem dere løser det for og ikke minst hvorfor dere tror det vil fungere. Dette er første skritt på veien for å dreie samtalen fra å implementere løsninger til hva som er ønsket adferdsendring.
- I workshopen får dere bruke Lean UX Canvas som forbedringsverktøy. Det brukes av team over hele verden for å lage brukervennlige produkter med lavere risiko for å feile.
Problemstillingen dere inviteres til å jobbe med er: hvordan skal vi skape en ansattopplevelse preget av arbeidsglede og sterk tilhørighet i en hybrid arbeidshverdag?