Sarah C. J. Willand er direktør for markedsføring, kommunikasjon og organisasjon i TV 2 og sitter i mediehusets toppledergruppe. I 2019 ble hun av en enstemmig jury kåret til «Årets kvinnelige medieleder». Willand har jobbet i TV 2 siden 2015, og ledet samtlige store endringer mediehuset har vært igjennom. Hun har også ledet TV 2 gjennom håndteringen av #metoo og koronakrisen. Willand har bred erfaring fra medie- og teknologibransjen, hun kom til TV 2 fra stillingen som HR- og organisasjonsdirektør i Egmont Publishing, og før det jobbet hun som HR-direktør i teknologibedriften Geodata. Hun er styremedlem i «Den Norske Opera & Ballett», samt TV 2s datterselskaper RiksTV, Norges Televisjon og Vimond Media Solutions.
Foredrag - Arbeidsrettskonferansen 2022:
Kampen for tilværelsen – erfaringer fra omstillinger
Mediesektoren er fortsatt inne i det som kanskje er den aller største omstillingen – for ikke å si revolusjonen – noensinne. Brukeratferd, teknologi og forretningsmodeller endres radikalt og raskt. TV 2s forretningsstrategi har endret seg i takt med ny og økende konkurranse i markedet. I forbindelse med strategiarbeidet har TV 2 spurt seg selv om hva de må være ordentlig gode på og hva som skal kjennetegne organisasjon for å levere på strategiske målsetninger i et tøffere landskap. TV 2 står i et stort kompetanseskift på nesten alle områder:
- Hvordan tenker de rundt kompetanse i den omstillingen de står i?
- Hvilke dilemmaer og utfordringer de har møtt?
- Hvilke resultater har omstillingsarbeidet gitt så langt?
Foto: Truls Aagedal, TV2
Delta på Arbeidsrettskonferansen 2022 - Digitalt - se program og meld deg på her