Pernille Sandberg er CHRO i Aleris-Hamlet i Danmark. I Aleris-Hamlet, en stor sammenslutning av privatsykehus og pleiesentere, eier hun kundereisen og har i oppgave å transformere tankesettet til leger, sykepleiere og administrativt personale som kommer fra det offentlige, til å tenke kundereise fremfor pasientbehandling. Hun har lang erfaring fra servicebransjen, sist med ansvaret for ledelse og talentutvikling i verdens største assistanseselskap, Falck. I 2016 vant hun HR-prisen til den nasjonale foreningen DANSK HR.
Foredrag:
HR utenfra og inn – hvorfor HR bør eie kundereisen
Få innsikt i kundebehov og hvordan yte service – og hvorfor kundeansvaret til fordel ligger under HR.
- Hvorfor medarbeiderne virkelig er virksomhetens viktigste ressurs, og hvordan man kobler HR-arbeidet med det kommersielle.
- Hva kan man konkret og enkelt gjøre som skaper stor verdi for kundene – og dermed øker egen bunnlinje?
- Hvorfor er det viktigste trekket for HR, å slutte med HR?