Rekruttering
En god rekrutteringsprosess vil bidra til økt treffsikkerhet og mer objektive valg og sikrer en suksess både for kandidat og virksomheten. En dårlig prosess kan bidra til store økonomiske tap og i verst fall dårlig rykte. Det er derfor viktig å sørge for at din virksomhet har den kompetansen som trengs for å bidra til at rett person havner på rett sted og dermed bidrar til virksomhetens resultater.
I foredraget går vi igjennom rekrutteringsprosessen fra A til Å og berøre elementer som:
- Jobbanalyse og kravspesifikasjon
- Søknadsbehandling
- Seleksjonsmetoder – bl.a. intervju, tester, arbeidsprøver mm.
- Arbeidsrett/jus
- Rollen som rekrutterer
- Etikk, habilitet og integritet i rekrutteringsprosessen
- Kost-/nytteanalyser
- Evaluering av rekrutteringsprosessen
Foredraget kan tilpasses en time, to timer eller en halv dags fasilitering. Det kan også tilpasses spesielle forhold i offentlig sektor og utfordringer i den enkelte virksomhet.
Foredragsholder:
Sven Kinden Iversen er fagansvarlig i HR Norge. Han har bred HR-faglig erfaring fra nasjonal og internasjonal HR gjennom globale HR-lederroller i bl.a Nokia og Trolltech. Innen rekrutteringsfeltet har han erfaring som konsulent i flere Executive Search-selskaper og holder kurs innen rekruttering og foreleser på studiet i Rekruttering ved HR-akademiet. Han er utdannet ved Sjøkrigsskolen i Bergen og gjennomfører nå et erfaringsbasert masterstudie i kunnskapsledelse.
