Kurs

Stillingsannonser – en praktisk guide

Når du rekrutterer, er det avgjørende å nå ut til de riktige kandidatene. Stillingsannonsen er derfor sentral. Dette kurset gir deg det teoretiske grunnlaget for å skrive bedre stillingsannonser, pluss praktisk øving for å komme i gang.

Etter endt kurs skal deltagerne sitte igjen med en klar opplevelse av:

  • Hva som skiller gode fra mindre gode stillingsannonser
  • Teoretisk grunnlag for å forstå og argumentere for hva som er en god stillingsannonse
  • Verktøy for å komme i gang

Kurset dekker blant annet:

  • Balansen mellom virksomhetens og kandidatens behov
  • Hva som kjennetegner en god overskrift
  • Hvordan man skriver en god innledning
  • Hva du bør gjøre med kravene du stiller
  • Hvilke kanaler er best egnet for å annonsere ledige stillinger?

Kurset er ideelt for deg som jobber i HR eller er involvert i rekruttering på en annen måte. Du vil både kunne skrive bedre stillingsannonser og ha et godt grunnlag for å diskutere forslag med rekrutterende leder.

Detaljer

Åpne alle

Kursholder Hans Petter Stub har jobbet med kommunikasjon og reklame hele sin yrkeskarriere og viet de 11 siste årene til employer branding og stillingsannonsering. Han har holdt kurs i å skrive bedre stillingsannonser i en årrekke og bistår noen av Norges mest attraktive arbeidsgivere. Til daglig er han partner i Whydentify, et reklame- og mediebyrå spesialisert innen talent acquisition og employer branding.