Medlemsmøte

Hvordan møter vi kriser? Historier og erfaringer fra 160 års krisehåndtering

Livet er uforutsigbart for oss alle, både i privatlivet, som kollegaer og som ansatte på en arbeidsplass. Hvordan håndterer og støtter vi enkeltmennesker når de står i en krise, og hva gjør slike opplevelser med oss? Enten vi selv står i dem, eller når vi må håndtere dette i vår rolle som HR ansatte?

HR Norge Rogaland inviterer til frokostmøte med Helen Steen fra Sjømannskirken, for at vi sammen skal utforske disse spørsmålene. Hun vil dele sine og sjømannskirkens 160 års erfaring med store og små kriser, og vise hvordan de arbeider med å ta vare på enkeltmennesket når krisen treffer en kollega, deg selv eller hele virksomheten. Underveis vil hun involvere deltakerne gjennom refleksjon og dialog.

Vi møtes til enkel frokost og kaffe fra klokken 0830, og foredraget starter 09:00.

Ta med dine kolleger på en meningsfull og god start på dagen.

Helen Steen

Helen Steen har jobbet i Sjømannskirken de siste 11 årene, først ute som vertskap på Sjømannskirken i Stockholm, Costa del Sol og Florida. Sjømannskirkens ansatte har bred erfaring og kompetanse på oppfølging av mennesker som opplever ulykker og kriser. De tilbyr beredskapsavtaler til bedrifter, rederier, utdanningsinstitusjoner og organisasjoner.
De siste 4 årene har Helen vært tilknyttet hovedkontoret i Bergen, og jobber som Næringslivskontakt i Sjømannskirken sin avdeling Beredskap og næringsliv. Sammen med sine kollegaer har hun ansvar for kontakten med næringslivet her i Norge, beredskapsavtalene og pårørende kursene (PIO-kurs) som Sjømannskirken har holdt de siste 35 årene.
Helen har en Bachelor i Business, reiselivsledelse og internasjonal business fra Australia, samt tidligere bakgrunn fra reiseliv, kundeservice og HR.

Detaljer

Åpne alle