Kjersti Jørgensen er seksjonsleder for HR hos Politidirektoratet. Hun er utdannet siviløkonom fra NHH, strategisk HR fra BI og har coachutdanning. Kjersti har jobbet i mange bransjer og med ulike fag: fra selger i IBM på 80-tallet til key account og etter hvert HR-partner i DNB. Hun har også vært konsulent i PA Consulting Group innenfor HR og ledelse, HR-direktør innenfor forsikring, telekom og hotell og nå landet godt som leder av en HR-enhet i Politidirektoratet. Kjersti brenner for strategisk HR, særlig utvikling av organisasjon, ledelse og mennesker. Hun synes digitalisering er spennende, endring av mindset og hvordan vi jobber.
Delsesjon - Ledelse og kompetanse i samspill:
Digital transformasjon i praksis: Slik bygger politiet endringskraft i en uforutsigbar verden
Digital transformasjon handler om å bygge virksomheter som evner å utvikle seg i takt med samfunnets behov. Politiets evne til å løse samfunnsoppdraget utfordres av endringer i kriminalitetsbildet og den sikkerhetspolitiske situasjonen. Over en periode på tre år har fokus på den digitale transformasjonen av etaten hatt fokus i politiet, med særlig vekt på økt digital modenhet i organisasjon og digitalt mindset hos ledere. Gjennom en bevisst kombinasjon av rammeverk og ulike virkemidler har politiet arbeidet systematisk og gradvis med en endring som kan virke uoverkommelig.
Hvordan jobber de tradisjonelle fagdimensjonene på lag for å skape varig endring i en virksomhet der hendelser er normalsituasjonen? Og hva er HRs rolle i dette arbeidet?
- Hva mener vi med digital transformasjon, digitalt mindset og digital basiskompetanse?
- Få innsikt i politiets tilnærming til å løfte den organisatoriske digitale modenheten i virksomheten
- Hvilke tiltak og virkemidler som kan ha overføringsverdi for andre virksomheter?
Kjersti Jørgensen, seksjonsleder HR og Anna Dahlstrøm Eide, strategisk rådgiver, begge i Politidirektoratet