Arbeidsoppgaver:
ivareta helseforetakenes interesser og følge opp krav og forventninger til arbeidsgiverfunksjonen
- bidra til utviklingen av HR-systemer i regionen
- lede og utvikle det regionale arbeidet med ulike arbeidslivsspørsmål og personalpolitikk
- analyser og rapporteringer innen HR og bemanningsområdet
- ivareta løpende samarbeid med arbeidstakerorganisasjonene
- ivareta myndighetskontakt innen fagområdet
- ledelse av enhet for Arbeidsliv
Kvalifikasjoner:
Arbeidsoppgavene er førende for den erfaring og kunnskap vi ser etter. Det er et krav at stillingsinnehaveren har inngående kunnskap om sykehus og erfaring fra arbeid med:
- faglig og administrativ ledelse
- kollektiv arbeidsrett
- overenskomstforhandlinger
- ressursstyring og arbeidstidsordninger
- sykefraværsarbeid
- strategisk og operativ HR
- svært god skriftlig og muntlig fremstillingsevne- herunder behandling av høringer og saker til styret i det regionale helseforetaket
Det er ønskelig med erfaring fra arbeid i arbeidslivsorganisasjon innenfor helsesektoren, og partsarbeid med tillitsvalgte på sentralt og lokalt nivå.
Personlige egenskaper:
- relasjonsorientert
- evne å arbeide selvstendig og i team
- analytisk, systematisk, målrettet og handlekraftig
- evne til strategisk analyse og tenkning
- motiverende og løsningsorientert
Vi tilbyr:
- mulighet til å være med på å videreutvikle HR-arbeidet i spesialisthelsetjenesten
- gode muligheter for faglig og personlig utvikling
- et tverrfaglig kompetansemiljø, med svært dyktige og engasjerte kollegaer
- offentlig tjenestepensjonsordning
- konkurransedyktig lønn
- et godt arbeidsmiljø
Tiltredelse og lønn etter avtale.
Helse Sør-Øst RHF har hovedkontor på Hamar og kontorlokalisasjoner i Oslo og Skien. Fleksibel løsning vedrørende arbeidssted kan diskuteres.
Noe reisevirksomhet må påregnes.
Spørsmål om stillingen kan rettes til direktør personal- og kompetanseutvikling Svein Tore Valsø, 911 32 524.
For å lese mer om Helse Sør-Øst RHF eller søke stillingen se www.helse-sorost.no