Kurs

Håndtering av medarbeidere som ikke fungerer

Kurset fokuserer på rettspraksis, praktiske eksempler og dialog med deltakerne om deres egne problemstillinger.

Medarbeidere som ikke presterer, eller ikke kan oppføre seg, er en stor utfordring og et tilbakevendende tema for mange innen HR og ledelse. På mange arenaer der arbeidsrettslige temaer diskuteres, dukker det ofte opp spørsmål rundt slike saker. Regelverket er egentlig godt laget; Arbeidstakere skal vite hva man har å forholde seg til og få en ordentlig sjanse til å lykkes. Dette er imidlertid ikke alltid så lett i praksis. Hva gjør du når noen vil, men ikke får det til, og hva gjør du når det er viljen som er utfordringen?

Kurset tar for seg følgende utfordringer:

  • Hvordan stille krav og følge opp i og etter prøvetid?
  • Hvordan stille nye krav?
  • GDPR-forpliktelser under oppfølgingen: - Hva må du informere om - Hva kan og må du lagre, og hvor lenge?
  • Når er nok nok? Grensen for oppsigelse

Deltakerne er velkomne til å sende inn egne «case», som anonymiseres dersom det er ønskelig, til siri@hrnorge.no for felles diskusjon og råd under kursdagen.

Detaljer

Åpne alle

Kursholder


Benedicte Hille er advokat og partner i Helmr, hvor hun hovedsakelig arbeider med arbeidsrett og tilgrensende rettsområder. Hille har erfaring fra rådgivning innen arbeidsrett for både små og store virksomheter, samt knyttet til tvistesaker i arbeidsforhold, problemstillinger knyttet til arbeidsmiljø og fra gjennomføring av faktaundersøkelser.

Terje Gerhard Andersen er advokat og partner i Helmr, hvor han primært arbeider med arbeidslivsjuss. Han er utdannet cand.jur fra Universitetet i Oslo og LLM fra University of Minnesota. Han har tidligere vært tingrettsdommer ved Helgeland tingrett, samt i Follo og Nordre Østfold tingrett. Andersen er medforfatter av blant annet arbeidsrettsboken «Arbeidslivets spilleregler.