Fra langt og tynt til kort og tykt: Hvordan få effekt av HR-prosjekter
Du får et klart bilde av hvilke strukturelle valg som bremser prosjekter, og hvordan justeringer i design, prioritering og samspill kan gi tydelig bedre effekt. Dette er en mulighet til å hente innsikt som kan brukes direkte i egne HR-prosjekter!
Fra langt og tynt til kort og tykt: Hvordan få effekt av HR-prosjekter
Mange HR-prosjekter koster store summer i både penger, tid og energi, men likevel sliter mange HR-organisasjoner med å endre tilnærmingen til prosjektene sine. Ofte skyldes dette en mangel på prioritering og dårlig prosjektdesign med underbemannede ressurser. Altfor mye tid brukes på å oppdatere styringsgrupper og interessenter, i stedet for å levere verdi.
I denne gjennomgangen vil Andreas Segrov dele praktiske eksempler på hvordan HR-prosjekter kan designes bedre.
- Effekt: Hvordan designe prosjekter som har reell effekt, og hvordan engasjere interessenter på en annen måte enn i tradisjonelle prosjekter
- Flyt: Hvordan skape flyt i prosjektet ved å redefinere møtepunktene og samspillet med interessenter
- Ledelse: Viktige elementer i prosjektledelse og hva dette betyr for HR-ledere

Andreas Segrov jobber i Statkraft og har de siste 5 årene vært VP Culture & Org Development. I dag er han senior prosjektleder for et omstillingsprosjekt. Statkraft er Europas største produsent av fornybar energi og har mer enn 5 000 ansatte fordelt på 20 land. Andreas er klinisk psykolog og har tidligere jobbet som management consultant i Implement Consulting Group og EY. På LinkedIn deler han ukentlige innlegg om smartere måter å jobbe på.
På HR Forum 2025 holdt Andreas Segrov foredraget Why do HR projects fail? And how can we solve it?
Foredraget ble vurdert til 4,9 i nytteverdi (maks 5) og her er to av tilbakemeldingene fra deltakerevalueringen:
- "Really great to get some honest reflections on what worked and didn't and then have something concrete we can take away and try/discuss"
- "Doesn't matter if we're in big or small roles, large or local organisation, this content seemed relevant for all - great stuff!"
-
Dato:16. jan. 2026
-
Hvor:Digitalt
. -
Tid:09:30 - 10:15
-
Medlemspris:Gratis
-
Påmeldingsfrist16. jan. 2026 Kl. 09:00