Rekrutteringsdagen 2025 - Live stream
I en tid preget av rask teknologisk utvikling og endrede arbeidsmønstre står norske virksomheter overfor både spennende muligheter og krevende utfordringer i jakten på de beste talentene. Det grønne skiftet, digitaliseringen og en aldrende befolkning skaper nye kompetansebehov, samtidig som kandidatenes forventninger til arbeidslivet er i endring.
Dagens arbeidstakere søker mer enn bare en god lønn – de er opptatt av fleksibilitet, utviklingsmuligheter og ikke minst virksomhetens verdier og samfunnsansvar. Samtidig ser vi at kunstig intelligens og automatisering endrer måten vi jobber på, noe som krever ny kompetanse og kontinuerlig læring gjennom hele karrieren.
Kompetansegapet i flere bransjer blir stadig mer merkbart. Særlig innen teknologi, helse og det grønne skiftet ser vi et økende behov for spesialisert arbeidskraft. Dette setter større krav til arbeidsgiveres evne til å tenke kreativt rundt rekruttering, kompetanseutvikling og organisasjonsutvikling.
På årets Rekrutteringsdag setter vi søkelyset på hvordan virksomheter kan navigere i dette landskapet. Gjennom inspirerende foredrag samtaler vil vi utforske:
- Hvordan kunstig intelligens og nye digitale verktøy kan effektivisere og forbedre rekrutteringsprosessen
- Strategier for å bygge en sterk merkevare i en tid der verdier og bærekraft står sentralt
- Metoder for å identifisere og utvikle morgendagens kompetansebehov
- Beste praksis for inkluderende rekruttering og mangfoldsledelse
Sammen skal vi diskutere hvordan vi kan skape fremtidens arbeidsliv – et arbeidsliv som er både bærekraftig, inkluderende og konkurransedyktig.
Velkommen til Rekrutteringsdagen 2025!
Kategori | Medlem | Ikke medlem |
---|---|---|
Tidligrabatt 10% | 3771 | 7191 |
Antall deltakere | Rabatt for virksomhetsmedlemmer |
---|---|
3 eller flere | 10% |
Deltar 3 eller flere fra samme virksomhet, gir vi 10 % rabatt av deltakeravgiften. Hver og en deltaker melder seg på individuelt. Endelig rabatt trekkes fra når konferansen faktureres og vi har oversikt over hvor mange som deltar fra din virksomhet.
Er du ikke medlem? Les mer om alle medlemsfordelene her
Kategori | Medlem | Ikke medlem |
---|---|---|
Ordinær pris | 4190 | 7990 |
Foredragsholdere
Fredrik Fornes er markedsfører, foredragsholder og forfatter. Han har blant annet produsert hundrevis av innlegg og videoer om LinkedIn, arbeidsliv, karriere, rekruttering og aldersdiskriminering til sine over 45 000 følgere på LinkedIn og 15 000 følgere på Instagram. Fredrik er rangert som den tredje mest innflytelsesrike stemmen på norsk LinkedIn, bak Nicolai Tangen og Petter Stordalen. Fredrik har bakgrunn som journalist og tekstforfatter, og har skrevet stillingsannonser for bedrifter i hele Norge.
Hvordan kan stillingsannonser forvandles fra å frastøte til å tiltrekke? Med en kombinasjon av humor, alvor og praktiske verktøy, tar Fredrik oss med på en reise inn i jobbannonsenes verden. Her får du lære hvordan små, men effektive endringer kan gjøre en stor forskjell – og sikre at du når de rette kandidatene.
- Hvorfor tradisjonelle stillingsannonser skremmer bort kandidater
- Lær teknikker for å skrive annonser som tiltrekker riktig kompetanse
- Metoden som gir opptil seks ganger flere relevante søknader
Delta på Rekrutteringsdagen 2025 - se program og meld deg på her
Andreas Berfenstam er daglig leder i OsloKollega, en av de største arbeidsinkluderingsbedriftene i Oslo. Med en sterk bakgrunn innen arbeidsinkludering og samfunnsbygging, har han vært en drivkraft i å skape muligheter for mennesker. Berfenstam sitter i en rekke styrer og samarbeider med ulike aktører for å fremme inkludering og mangfold i arbeidslivet. Hans innsats har bidratt til å rive ned barrierer og åpne dører for mange som tidligere har stått utenfor arbeidsmarkedet.
Norske virksomheter står overfor betydelige utfordringer med å sikre relevant kompetanse for fremtiden. Dette krever nye og innovative bemanningsstrategier for å møte morgendagens behov. Få et nytt perspektiv på hvordan din virksomhet kan ta nødvendige grep for å tiltrekke og beholde neste generasjons arbeidskraft. Dette foredraget gir praktiske løsninger og verktøy som kan tilpasses alle bransjer.
- Eksempler på hvordan bedrifter kan jobbe målrettet for å sikre tilgang på fremtidens kompetanse.
- Tiltak som kan settes i gang umiddelbart for å styrke rekruttering og inkludering
- Hvordan identifisere, fordele og utnytte ressurser for å fylle avgjørende roller i bedriften.
- Bruk av effektive verktøy som AI, karrierepasset og gamifikasjon for en mer treffsikker rekrutteringsprosess.
Delta på Rekrutteringsdagen 2025 - se program og meld deg på her
Paula Björnstjerna er Sales Director og leder LinkedIn Talent Solutions i Nord-Europa og var en av de første ansatte i Norden. I sin rolle samarbeider Paula tett med HR-ledere og rekrutteringsansvarlige, og støtter dem i å navigere i en arbeidsverden i rask endring. Hun hjelper organisasjoner med å forstå og håndtere de store skiftene som påvirker hvordan vi tiltrekker, rekrutterer og beholder talenter. Paula har en mastergrad i industriell økonomi.
Vi står overfor et vendepunkt for hvordan arbeidslivet utvikler og bygger sin arbeidsstyrke. Det er tre store endringer vi ser – den lynraske utviklingen av generativ AI, overgangen til en ferdighetsbasert tilnærming til talent, og integrasjon av rekruttering, læring og utvikling for en holistisk tilnærming til talent management. Vi går inn i en tid med store muligheter og forandringer.
- Paula deler de nyeste innsiktene og trendene fra LinkedIn
- Hvordan AI vil transformere arbeidslivet og hvilken rolle menneskelige ferdigheter vil spille i denne overgangen.
Delta på Rekrutteringsdagen 2025 - se program og meld deg på her
Kjersti Helgerud Blair er Branch Talent Acquisition Manager & Employer Brand Specialist I Noba. Engasjert og erfaren spesialist innen rekruttering og employer branding, med en lidenskap for å bygge sterke team, utvikle talentstrategier og skape gode opplevelser gjennom hele ansattreisen. Kjersti har vært med på å bygge opp inhouse-rekruttering til en fullt integrert del av virksomheten i flere selskap, utviklet medarbeiderløftet og employer branding-strategi på nåværende arbeidsplass.
NOBA (Bank Norwegian og Nordax bank) har jobbet med å skape en helhetlig rekrutteringsopplevelse som speiler hvem de er og tiltrekker de som virkelig passer vår kultur. Ved å integrere medarbeiderløftet i hele ansattreisen har vi skapt en autentisk og helhetlig arbeidsgiveridentitet. Hvordan kan tillit og samarbeid gjøre rekruttering til et strategisk verktøy for å styrke arbeidsgiverens merkevare?
- Å bygge broer mellom HR og ledere for å skape en effektiv rekrutteringsprosess.
- Hvordan integrering av medarbeiderløftet i hele ansattreisen styrker employer branding i NOBA.
- Hvordan vi har samarbeidet med markedsavdelingen for å sikre at både rekruttering og employer branding er visuelt og strategisk i tråd med NOBA sin identitet.
Delta på Rekrutteringsdagen 2025 - se program og meld deg på her
Ulf Andersen har vært statistikksjef i NAV i 9 år, med øverste ansvar for alt etaten produserer og publiserer av statistikk. Tidligere har han blant annet vært Adm. dir. i MMI (nå Ipsos). Han er en mye brukt foredragsholder, og er talsperson for NAV i media
Norge møter flere utfordringer og demografien er i endring. Oljeeventyret går mot en slutt, sysselsettingen øker ikke, mange står på utsiden av arbeidslivet samtidig som sykefraværet er svært høyt. Vi vil mangle kritisk arbeidskraft samtidig som eldrebølgen slår inn for fullt og vår mulighet til å finansiere velferd i fremtiden blir satt på prøve.
- Hvilke utfordringer står vi overfor?
- Hvordan påvirker dette arbeidsmarkedet?
- Hva må vi gjøre for å sikre kritisk kompetanse og arbeidskraft?
Delta på Rekrutteringsdagen 2025 - se program og meld deg på her
Matt Alder er en strategisk konsulent, futurist og innholdsprodusent og har over 20 års erfaring innen Talent Acquistition og rekruttering. Matt står bak den populære podkasten The Recruiting Future Podcast, med mer enn to millioner nedlastninger. Dette gir han et unikt perspektiv og kunnskap, som støttes av hans arbeid med verdensledende selskaper og oppstartsmiljøer.
Hvordan vil fremtidens rekruttering se ut, og hvordan kan du være med å forme den? Matt vil hjelpe deg å forstå og navigere i de nyeste trendene og teknologiene som påvirker HR og rekruttering. Han vil gi deg konkrete verktøy og strategier som kan gi organisasjonen din et konkurransefortrinn i et landskap i rask endring.
- Betydningen av å levere en god kandidatopplevelse og bygge et sterkt Employer Brand.
- Overgangen til ferdighetsbasert rekruttering fremfor å kun stole på tradisjonelle kvalifikasjoner
- Større fokus på intern mobilitet og karriereutvikling
- Ferdighetene som vil være avgjørende for fremtidens Talent Acquisition-team
Delta på Rekrutteringsdagen 2025 - se program og meld deg på her
Anette Vetland er leder for rekruttering og employer branding i Apotek 1. Hun har 15 års erfaring innen attraksjon og rekruttering, både i Norge og internasjonalt. I Apotek 1 har Anette satt employer branding på agendaen og ledet selskapets arbeid på området, og vært sentral i utviklingen av selskapets ambassadørprogram. Anette er lidenskapelig opptatt av å skape gode opplevelser gjennom hele kandidat- og medarbeiderreisen – de beste ambassadørene skapes nettopp gjennom de gode opplevelsene.
Farmasøyter er hjertet i apotekbransjen, men konkurransen om deres kompetanse har aldri vært tøffere. Apotek 1 har tatt grep for å skille seg ut ved å la egne medarbeidere fortelle deres historie. Gjennom et ambassadørprogram har farmasøyter blitt historiefortellere, som med ekte engasjement og innsikt viser frem hva som gjør Apotek 1 til et spesielt sted å jobbe. Det handler om stolthet, tilhørighet – og om å sikre fremtidens talenter.
- Hvordan få aksept for å jobbe langsiktig når det brenner her og nå?
- Hvordan etablere og drifte et ambassadørprogram
- Hvilke erfaringer har de gjort seg, og ser de resultater?
Delta på Rekrutteringsdagen 2025 - se program og meld deg på her
Mai-Bente Lind-Paulsen er PR- og kommunikasjonssjef i Apotek 1, har lang erfaring fra kommunikasjonsbransjen, blant annet som konserndirektør for kommunikasjon i Vy, byråleder og strategisk rådgiver. Med bakgrunn som journalist er hun opptatt av å bruke historiefortelling til å bygge stolthet, endre oppfatninger og tiltrekke fremtidens talenter.
Farmasøyter er hjertet i apotekbransjen, men konkurransen om deres kompetanse har aldri vært tøffere. Apotek 1 har tatt grep for å skille seg ut ved å la egne medarbeidere fortelle deres historie. Gjennom et ambassadørprogram har farmasøyter blitt historiefortellere, som med ekte engasjement og innsikt viser frem hva som gjør Apotek 1 til et spesielt sted å jobbe. Det handler om stolthet, tilhørighet – og om å sikre fremtidens talenter.
- Hvordan få aksept for å jobbe langsiktig når det brenner her og nå?
- Hvordan etablere og drifte et ambassadørprogram
- Hvilke erfaringer har de gjort seg, og ser de resultater?
Delta på Rekrutteringsdagen 2025 - se program og meld deg på her
Jan Ketil Arnulf er Dean Executive og professor i organisasjonspsykologi, med lederansvar for Bis lederutdanning i Shanghai. Han forsker og underviser i ledelse, tverrkulturell ledelse og lederutvikling. I tillegg har Arnulf omfattende erfaring fra rådgivning og interne prosesser i både privat og offentlig sektor, samt internasjonale bedrifter. Han har doktorgrad fra Universitetet i Oslo, og tema for avhandlingen er ledergruppers rolle i organisasjonsendringer.
Rekrutteringsprosesser kan automatiseres med kunstig intelligens, men juridiske og etiske utfordringer gjør mange tilbakeholdne. KI kan effektivisere rutinearbeid, men det er usikkerhet rundt kontroll, transparens og hvilke oppgaver teknologien kan løse. For å unngå å bli utkonkurrert, må rekrutteringsavdelinger utvikle nye ferdigheter og innlemme KI på en meningsfull måte. KI fjerner ikke det personlige preget i rekrutteringen, men frigjør tid til å fokusere på menneskelige relasjoner. Jan Ketil går nærmere inn på hvordan teknologien utfordrer etablerte praksiser.
- Hva er dagens situasjon og hvordan utnytte KI i rekrutteringsprosesser i dag
- Potensial, utfordringer og nødvendige ferdigheter for fremtidens rekruttering
- Hvordan effektivisere prosessene og frigjøre tid
Delta på Rekrutteringsdagen 2025 - se program og meld deg på her
Sumeet Singh er leder for mangfold, inkludering og tilhørighet i Schibsted, er utdannet siviløkonom fra BI og har bred erfaring fra innovasjon og transformasjon i multinasjonale selskaper. Han har også etablert Unge Sikher og Den norske turbandagen, og sitter i styrene til HR Norge, Sofienbergprosjektet og SHE Community, i tillegg til å være medlem av Oslo bystyres Råd for flerkulturelle minoriteter.
Ledere spiller en nøkkelrolle i å skape mangfoldige arbeidsmiljøer, men ofte rekrutterer vi mennesker som ligner på oss selv. Hvordan kan ledere overvinne bias og rekruttere mer objektivt og inkluderende? Sumeet viser oss hvordan vi kan bryte med etablerte mønstre og bygge en mer rettferdig og mangfoldig rekrutteringspraksis.
- Hvorfor ledere ofte rekrutterer «seg selv» – og hvordan bryte mønsteret.
- Konkrete strategier for å overvinne bias i rekrutteringsprosessen.
- Hvordan systematisk mangfold fører til sterkere team og bedre resultater.
Delta på Rekrutteringsdagen 2025 - se program og meld deg på her
-
Dato:12. feb. 2025
-
Hvor:Live stream
-
Tid:09:00 - 16:00
-
Medlemspris:4.190,-Ikke-medlem:7.990,-
-
Påmeldingsfrist11. feb. 2025 Kl. 16:00
Meld deg på med tidligrabatt!
Meld deg på med earlybird-priser nå, og sikre deg en plass på Rekrutteringsdagen 2025 - Live stream til 10% rabatt! Rabatten varer til og med 3. desember.
Passer ikke datoen?
Du kan likevel melde deg på Live stream og få tilgang til opptak av streamen i etterkant av konferansen. Alternativ til plenum og workshop er ikke med i programmet til Live streamen. Du får tilgang av opptaket i 14 dager. Vi tar forbehold om tillatelse til deling fra den enkelte foredragsholderen.