Vi søker deg som er kunnskapstørst, og som har teft og erfaring fra utviklingsorientert arbeid.Enheten HR og organisasjonsutvikling har ansvaret for sentrale stab-/støttefunksjoner som blant annet operativt og strategisk HR, HMS, kompetanse, rekruttering, arbeidsrett, partssamarbeid og personal og lønn. Stillingen inngår i HR-avdelingen som én av seks engasjerte og kompetente ansatte. Felles for gode "HR-folk" er at vi elsker å jobbe med folk og utvikling.Hvis du liker å skape hverdagsmagi for virksomheten du jobber i og ikke er redd for å ta i et tak, så gleder vi oss til å høre fra deg! Vi vil gjøre vårt beste for at du får faglig og personlig utvikling i arbeidshverdagen din sammen med oss.
Arbeidsoppgaver
Hoveddelen av stillingen innebærer å være HR-kontakt for sektoren Helsevern og sosial omsorg. Dette innebærer å gi både strategisk og operativ HR-faglig lederstøtte til enhetene. Du må derfor beherske HR-faget fra A til Å. I tillegg vil du få fagansvar for IA- og sykefravær, som gir deg en unik mulighet til å fordype deg i dette feltet og spille andre rundt deg gode.
Oppgavene inkluderer blant annet:
- generell lederstøtte innen HR-faget
- vesentlig og selvstendig ansvar for strategisk arbeid knyttet til nærværs- og sykefraværsarbeid, herunder også fraværsrapportering
- utarbeide og presentere saks- og beslutningsgrunnlag for ledergrupper, møter med tillitsvalgte, Hovedarbeidsmiljøutvalget og politiske utvalg
- handtering av enkeltsaker
- endrings- og omstillingsarbeid
- leder- og medarbeiderutvikling, organisasjonsutvikling
- kurs og opplæring
- statistikk- og analysearbeid knyttet til HR-data
- avhengig av kompetansen og interessene dine, samt kommunens behov, vil også andre oppgaver være aktuelle og ansvarsfeltet kan endres over tid
Kvalifikasjoner
Vi tror du trenger dette for å lykkes og trives i stillingen:
- fortrinnsvis master eller alternativt fullført relevant høyere utdanning på minimum bachelornivå fra høyskole eller universitet innen relevante fagområder (HR, ledelse, organisasjonspsykologi, pedagogikk e.l.)
- lang, relevant erfaring med oppdatert HR-faglig kompetanse kan i kombinasjon med høyere utdanning på bachelornivå kompensere for manglende utdanning
- bred erfaring som HR-rådgiver generelt, og strategisk nærværs- og sykefraværsarbeid spesielt, er en fordel
- god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
- god digital kompetanse, og gjerne erfaring/kunnskap om bruk av KI og digitalisering av arbeidsprosesser
Det kan være en fordel med erfaring fra/kunnskap om:
- offentlig sektor, gjerne kommunal sektor generelt og helsesektoren spesielt
- ledelsesansvar/-arbeid
- arbeidstid og turnusarbeid
- forbedrings- og gevinstrealiseringsarbeid
- prosessledelse eller prosjektledelse
- statistikk- og analysearbeid, som kan gi et grunnlag for prioriteringer knyttet til HR’s arbeid i organisasjonen
Personlige egenskaper
Vi ser etter deg som er engasjert i HR-faget og som på planmessig måte kan bidra til at vi som enhet er nytenkende og videreutvikler arbeidet vårt for organisasjonen. Du setter pris på og behersker en arbeidsform som kombinerer selvstendighet og samarbeid.
Det er en forutsetning at du er fleksibel og serviceinnstilt i dialog og veiledning av lederne våre. Hvis du også har gjennomføringsevne, samtidig som du har tålmodighet og forståelse for prosesser i store organisasjoner, håper vi du har lyst til å bli kollegaen vår. Vi legger vekt på personlig egnethet i ansettelsen av vår nye kollega.
Oppsummert ønsker vi deg som er; ærlig og fleksibel, opptatt av å finne gode løsninger og navigerer effektivt og smidig mellom strategiske og operative oppgaver, systematisk og strukturert med høy gjennomføringsevne, god i din kommunikasjon og samarbeid med andre, selvstendig, robust og trygg i rollen som seniorrådgiver i takt med våre verdier MER - modig, endringsdyktig og raus - det er slik vi ønsker at andre opplever oss.
Vi tilbyr
- meningsfullt arbeid knyttet til viktig samfunnsoppdrag
- superhyggelige og dyktige kollegaer (helt sant!)
- stor grad av autonomi, kompetanseutvikling og støttende, godt og trygt arbeidsmiljø
- gode tariffbestemte pensjonsvilkår
- fleksibel arbeidstid
- lønn etter avtale, stillingen innplasseres som seniorrådgiver etter kvalifikasjoner og erfaring
Vi vet at et jobbskifte er en viktig beslutning for søker. For at du skal få et best mulig bilde av kommunen, enheten, stillingen og arbeidsmiljøet vårt, er du velkommen til å foreta en omvendt referansesjekk gjennom å kontakte en av våre seniorrådgivere; Hanne Silseth, tlf. 997 45 934 etter hun er tilbake fra ferie 4.august.
Førstegangsintervjuer av aktuelle kandidater er planlagt uken rett etter søknadsfrist, dvs. den 12. og 13 august. Andregangsintervju er planlagt 20. august, dels på dag- og kveldstid.
Tilsetting skjer ellers på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, reglementer og tariffavtaler, herunder 6 måneders prøvetid.
Kopi av vitnemål og attester lastes opp i søkeportalen. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jf. offentleglova § 25.
Ullensaker kommune har behov for medarbeidere med ulike kompetanser, erfaringer og perspektiver for å kunne løse samfunnsoppdraget vårt på en god måte. Kommunen ønsker å gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, legning, religion eller etnisk bakgrunn.