Som Direktør for Arbeidsgiveransvar vil du ha overordnet ansvar for konsernets personalpolitikk og ivaretakelse av arbeidsgiveransvaret vi har overfor våre medarbeidere. For å sikre dette ansvaret kreves gode prosesser, systemer, datakvalitet og høy faglig kompetanse innen personalområdet. Du vil ha ansvar for tariffpolitikk og utvikling av tariffavtaler og arbeidsvilkår i konsernet, pensjon, personalomstilling, valgordninger, og arbeidsrettslig etterlevelse i Norden. Du vil også være ansvarlig for Posten Bring konsernets relasjoner til, og forhandlinger med, de ansattes organisasjoner i Norden. Rollen innebærer utvikling og oppfølging av fagområdene basert på forretningsmessige behov for endring og omstilling. Videreutvikling av tydelige prosesser, datakvalitet, standardisering og bruk av ny teknologi står høyt på agendaen.
Vår nye direktør vil lede et faglig sterkt team på åtte personer og være en viktig ressurs i ledergruppen til Konserndirektør for Mennesker og Organisasjon. Ditt bidrag er viktig for vår overordnede strategi, og du forventes å bidra aktivt til å nå vårt overordnede mål om å være mest attraktive arbeidsplass. Du vil være en sentral pådriver for utvikling av arbeidsgiverrollen i tråd med konsernets strategi og ambisjon om å være Nordens mest fremtidsrettede og kundedrevne logistikkaktør.
Vi ser etter deg som har:
- Forståelse for arbeidsgiverrollen og evner å finne løsninger som fremmer hele Posten Bring konsernet som attraktiv arbeidsplass
- Omfattende kompetanse og kunnskap om relevant lov- og avtaleverk i Norge og Norden
- Dyp innsikt i nordisk arbeidsliv, partsarbeid og tariffpolitikk
- Bred erfaring fra komplekse organisasjoner og arbeidsgiverrollen
- Prosjekt-/utviklingskompetanse, erfaring med prosessutvikling samt god forståelse for integrering av ny teknologi
- Relasjonskompetanse og brukerorientering
- Mellommenneskelig smidig, empatisk og dyktig til å samarbeide og påvirke et bredt spekter av interessenter
- Høyere utdanning innen relevant fagområde
Hos oss får du:
- En rolle med stor påvirkningskraft i et konsern i endring og vekst
- Muligheten til å forme og utvikle fagområdet sammen med engasjerte kolleger
- En sentral plass i konsernets HR-ledergruppe og bred kontaktflate i og utenfor organisasjonen
- Arbeidssted i Posthuset – midt i Oslo sentrum, med kanskje Norges beste utsikt
- Konkurransedyktige betingelser og solide pensjons- og forsikringsordninger
I Posten Bring jobber vi for å gjøre hverdagen enklere og verden mindre – og for å være en attraktiv arbeidsgiver med rom for utvikling, mangfold og innovasjon. Hos oss får du mer enn en jobb – du blir en del av noe større.
Mangfoldet i Posten Bring er vår styrke, og vi mener forskjellighet blant medarbeidere er nøkkelen til nytenkning og innovasjon. Vi ønsker oss derfor et stort mangfold blant søkere.
Vi gjennomfører bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater via vår samarbeidspartner Semac AS, www.semac.no.
For spørsmål om stillingen, ta gjerne kontakt med Amrop ved Anna Pauline Forsmark (apf@amrop.no) eller Jarle Trandokken (jt@amrop.no). Rekrutteringen gjøres i samarbeid med Amrop.
Søknader vurderes fortløpende. Vi ser frem til å høre fra deg!