For bare 20-30 år siden var det edruelige synet som møtte en kunde på polet: Køsystemer, alvorlige menn i dress og forbud mot å snakke pent om varene. Dersom han eller hun orket å stå i polkø først.
I dag er virksomheten preget av serviceinnstilte, kunnskapsrike ansatte.
Det er faktisk ganske imponerende, og det har på ingen måte kommet av seg selv.
Godt lederskap er sannsynligvis den viktigste medvirkende faktoren i en slik prosess.
Og lederen selv, Kai G. Henriksen, har med rette fått mye anerkjennelse for jobben han har gjort som toppleder i polet.
Tidligere i høst fikk han en av landets mest anerkjente og høythengende lederpriser, HR Norges egen utmerkelse "Kunsten å lede".
Her, i dette foredraget fra HR Forum, forteller Kai Henriksen historien bak den fantastiske omdømmereisen Vinmonopolet har gjort.
For deg som deltok på HR Forum er dokumentasjonen til foredragene tilgjengelig på en egen lukket side som du har fått tilsendt informasjon om i en separat epost. Der finner du nå også en rekke av foredragene på video.
Dette foredraget med Kai Henriksen, samt dokumentasjonen fra foredraget er tilgjengelig for alle.