Sosiale formål motivert av frykt for omdømmetap
Mange virksomheter har lenge overfokusert på profittøkning som selve formålet til virksomheten. Dersom de har jobbet med samfunnsansvar eller medarbeidertilfredshet har det gjerne vært motivert av frykt for omdømmetap.
Tirsdag - 10. september 2019

Imidlertid viser hard evidensbasert forskning at å jobbe med virksomhetens formål og samfunnsansvar lønner seg på sikt. Her får du Alex Edmans foredrag fra HR Forum 2018 "The Role of Social Purpose and Responsibility in Business Success".
Han snakker om:
- Sammenhengen mellom sosialt formål, medarbeidertilfredshet og økt lønnsomhet
- Effekten etisk atferd har på organisasjoner
- Hvilke dimensjoner av sosialt ansvar bidrar aktivt og forbedrer virksomhetens verdi
Ønsker du å lese hele artikkelen må du være medlem i HR Norge
Logg inn
Flere artikler

Organisasjonskultur
Slik jobber IKEA for å videreutvikle kulturen