Vil du ha en spennende stilling som systemansvarlig i virksomhet HR?
Vi ser etter deg som er faglig dyktig og som er opptatt av utvikling innen teknologi og digitale løsninger, og kan bidra til å forenkle og støtte arbeidsprosesser.

HR-avdelingen er organisert med seks ulike team, hvorav team lønn og arbeidstid er en av disse. HR-avdelingens målsetting er å bidra til å skape en attraktiv arbeidsplass som leverer i tråd med Fredrikstad kommunes overordnede målsettinger og strategier.

Team for lønn og arbeidstid består av 13 medarbeidere, og jobber med alt innenfor lønn, fravær og pensjon. Vi kjører lønn for Fredrikstad kommune, Hvaler kommune, Fredrikstad kirkelig fellesråd og Hvaler menighetsråd. Vi har lønnsutbetaling til ca. 8700 ansatte/oppdragstakere pr. måned.

Stillingen som systemansvarlig er en fast heltidsstilling og kan tiltres raskt.

Vi kan tilby

Du vil få utfordrende og interessante arbeidsoppgaver i et aktivt og faglig kompetent arbeidsmiljø. Du vil bli del av et arbeidsfellesskap hvor medarbeiderne er stolte av jobben sin og utfører den med stort engasjement. Vi tilbyr fleksibel arbeidstid og gode pensjons- og forsikringsordninger. Stillingen vil ha kontorplass på Rådhuset som er sentralt i Fredrikstad, nærhet til skjærgården og tilgang til et rikt kulturliv i Norges mest attraktive by 2017. Lønn etter avtale.

Arbeidstakere tilsettes i Fredrikstad kommune i henhold til over, reglement og tariffavtale. Prøvetiden er 6 måneder.

Hovedoppgaver

  • Teknisk og faglig ansvar for IT-løsningene innen lønn og personalområdet.
  • Forvalte verktøy og utvikle løsninger som støtter en digital arbeidsform, blant annet datakvalitet i (masterdata), system for reiseregninger, brukeradministrasjon, personalmeldinger og digitale arbeidsflyter.
  • Samarbeid med kommunens digitaliseringsavdeling, økonomiavdeling mfl., samt leverandør av HRM-system (VISMA), herunder oppfølging av kontrakt.
  • Andre oppgaver knyttet til teamets daglige drift; f.eks. vedlikehold av organisasjonsstruktur, veiledning, vedlikehold av rutiner m.m.

Kvalifikasjonskrav

  • Minimum 3 års relevant høyere utdanning fra høyskole eller universitet, gjerne med fordypning innen HR eller IT.
  • Minimum 3 års relevant arbeidserfaring.
  • Kjennskap fra et lønns- og personalsystem, fortrinnsvis Visma HRM.
  • God digital kompetanse og forståelse for digitalisering av arbeidsplasser.
  • God til å kommunisere på norsk, både muntlig og skriftlig.

Ønskede kvalifikasjoner og personlige egenskaper

  • Initiativrik, nysgjerrig og resultatorientert.
  • Selvstendig og tilpasningsdyktig.
  • Strukturert med god gjennomføringsevne.
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner.
  • Interesse for IKT og innehar meget gode IT-tekniske basiskunnskaper.
  • Ønskelig med erfaring fra prosjektledelse.
  • Fordel med kunnskap om offentlig forvaltning og politiske styringssystemer.

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Søknad sendes

Fredrikstad kommune benytter elektronisk søknadsprosess, og alle søknader må registreres elektronisk i vårt rekrutteringssytem; https://www.fredrikstad.kommun...

Interne søkere benytter Frekit, Enterprise Personalia, velge fane Hjem. Spørsmål vedrørende søknadsregistrering Ann-Karin Røstad, telefon 69 30 65 16.

Offentlighet

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om å bli unntatt offentligheten. Søkere som har bedt om unntak fra offentligheten vil bli varslet dersom dette ønsket ikke kan imøtekommes (offentlighetsloven § 25). Det vil fremgå av den offentlige søkerlisten hvor mange søkere det har vært, og hvilket kjønn de har.

FINN
Arbeidsgiver
Fredrikstad kommune
Sted
Fredrikstad
Stillingstype
Heltid
Søk her
Søknadsfrist 09.08 2021 23:00
Om arbeidsgiveren
Les mer Pil