Vil du bygge rekrutteringserfaring i et selskap som er opptatt av faglig kvalitet og felleskap?
Denne annonsen er til deg som har lyst til å bygge erfaring innen rekruttering i et sterkt fagmiljø. Vi bygger et rekrutteringsselskap slik det burde være, og på veien løser vanskelige rekrutteringsoppdrag for store og små kunder i privat og offentlig sektor.

Rekrutteringsoppdragene vi tar på oss er vanskelige. Våre ansatte må forstå alle aspekter av rollen vi skal fylle, finne kompetente kandidater som trigger på utfordringen i rollen, og hjelpe arbeidsgiver å velge rett kandidat til jobben. Ofte har arbeidsgiver forsøkt å rekruttere til stillingen en stund, så effektivitet i prosessene er sentralt. For å kunne være mest mulig effektive skal vi nå ansette 1-2 rådgivere som kan bistå med å sikre effektive prosesser.

Dersom du har lyst til å bygge erfaring om beste praksis innen rekruttering er kanskje denne annonsen til deg. Hvis du i tillegg har lyst til å jobbe i et miljø som har forstått at fellesskap og samarbeid er nøkkelen til suksess – da bør du definitivt lese videre.

Om jobben
Som rådgiver hos oss vil du bli del av et fellesskap som jobber for å lykkes sammen. Du vil bistå erfarne rekrutteringsrådgivere med rekruttering av tunge spesialister og ledere for et en rekke ulike arbeidsgivere. Du vil koordinator i prosessene og ha ansvar for en rekke tidkrevende, men viktige oppgaver, som er med på å sikre at oppdraget løses godt:

  • Administrative oppgaver - ansvar for sentrale administrative oppgaver i rekrutteringsprosessene du har ansvar for. Dette inkluderer sikring av datakvalitet i interne systemer, fakturering, annonsering på våre websider og koodrinering av eventuell ekstern annonsering
  • Screening - screening av søkere til stillinger du jobber med
  • Søk - Søk etter kandidat og kandidatkontakt før og etter intervjuer
  • Annonsearbeid - skrive utkast og bidra til kvalitetssikring av oppdragsbeskrivelser og stillingsannonser. Vi har en egen metodikk for stillingsannonser som du vil få opplæring i.
  • Møtebooking - koordinering av kalendere mellom MeyerHaugen, kunde og kandidater
  • Podkaster - bistå med booking, produksjon (via underleverandør) og publisering av stillingspodkaster (sjekk MeyerHaugens Stillingspod på Spotify)
  • Kundekontakt - delta i kundemøter for å forstå oppdraget og tilbakemeldinger på kandidater
  • Bistå som prosjektkoordinator for å sikre oversikt og kontroll i større rekrutteringsprosjekter
  • Ved behov støtte kollegaer når de trenger hjelp, og selv be om hjelp når du trenger det

Vi kommer til å forvente at du utfordrer oss på hvordan vi kan gjøre ting bedre, for målet er at vi sammen skal sette standarden for fremtidens rekruttering.

Hvem ser vi etter?
Til denne rollen ser vi etter personer som har en sterk motivasjon for å jobbe med rekruttering. Det vil være viktig for oss at du skal både lykkes og trives, og dette former hva vi ser etter når vi vurderer søkere:

  • Du vil aldri jobbe alene, men i tett samarbeid med andre som (sannsynligvis) har mer erfaring innen rekruttering. Hvis du ser verdien av å bistå med struktur og administrasjon i rekrutteringsprosesser, slik at andre kan fokusere på det de er gode på, da vil du sannsynligvis trives i denne jobben
  • Selv om du nesten alltid vil jobbe som del av et team bør du trives med selvstendig ansvar. Jobben krever at du har kontroll og oversikt, og får ting gjort. Struktur og prosjektlederevner er viktigere enn faktisk erfaring fra rekruttering
  • Du vil bistå med en rekke kommunikasjonsrelaterte oppgaver, både skriftlig og muntlig. Hvis du liker å skrive, skriver godt, du i tillegg forstår hva som er viktig for andre (både kunder og kandidater), er det gode forutsetninger for at du vil trives med dette. Kommunkasjon gjøres på norsk og engelsk.
  • Det dukker alltid opp noe uventet som må håndteres. Noen ganger krever prosessene at vi stiller opp ekstra eller tar ting på sparket for å komme i mål. Du bør derfor være komfortabel med at du noen ganger må prioritere om, og få unna noen adhoc oppgaver for å sikre fremgang i prosessene
  • Vi ønsker mangfold, men ikke på alt. Alle som jobber hos oss vet at jobben de gjør er del av en felles innsats for å lykkes. Dette må du også trives med. Vi har ikke individuelle bonuser, men deler overskudd. Når vi lykkes sammen, får alle bonus


Vil du vite mer?
Som standard i alle rekrutteringsprosesser bruker vi i MeyerHaugen podkast som verktøy. Lytt til samtalen mellom Sverre Haugen og Bård Isås for å få noen tanker om hva som ønskes i denne stillingen. Podcast-lenke.

Kontaktperson for denne rekrutteringen er Sverre Haugen (924 01 771 / sverre@meyerhaugen.no) - ta gjerne kontakt for en uforpliktende og konfidensiell prat.

HOVEDLOGO
Arbeidsgiver
MeyerHaugen AS
Sted
Oslo
Stillingstittel
Rekrutteringsrådgiver / rekrutteringskoordinator
Stillingstype
Heltid
Søk her
Søknadsfrist 31.08 2022 23:00
Om arbeidsgiveren
Les mer Pil