Posten og Bring

Vi ønsker oss en driftig kollega med høy kompetanse innen fagområdet lønn!

Vi i Shared Service Centre (SSC) Lønn er ansvarlig for å utbetale og innberette lønn, reiser og utlegg til de ansatte i Norge.

Alle som jobber i SSC bidrar til å gjøre hverdagen enklere og til at HR-prosesser håndteres riktig ved å levere brukervennlig, solid og proaktiv støtte til ledere og medarbeidere. Slik bidrar vi til å nå målet vårt om å være en attraktiv arbeidsplass.

Som seniorrådgiver får du en viktig rolle med å sikre at Posten Bring AS håndterer lønnsutbetaling og innberetning på en korrekt måte i tråd med lovverket.

I denne rollen ser vi etter deg som vil jobbe med lønn og lønnsregnskap og bli superbruker i et lønnssystem. Du har god systemforståelse og liker å forenkle prosesser. Du bør ha god kjennskap til lover og regler innenfor lønnsområdet.

Du har gjerne noen års erfaring med å jobbe med lønn og lønnsregnskap, men vi tror det er vel så viktig å ha interesse for faget og system, og ønske å lære. Vi tror også at du vil lykkes godt i denne rollen hvis du har sterke analytiske ferdigheter og liker å jobbe med store datamengder.

Du vil få ansvar for å

  • Sikre at lønnsregnskapet er korrekt i henhold til gjeldene lover og regler
  • Utvikle og forenkle rutiner og prosesser og sørge for at de tas i bruk
  • Finne feil og løse tekniske problemer i lønn og regnskapssystem
  • Samarbeide med kollegaer i HR-teknologi, Økonomi & Finans og leverandør for systemoppdateringer og vedlikehold
  • Kontinuerlig håndtere og løse faglige oppgaver og utfordringer

Du har

  • Høyere utdanning på bachelornivå innenfor økonomi
  • Gjerne autorisasjon som regnskapsfører eller tilsvarende erfaring
  • God forståelse for prosesser knyttet til lønnsutbetaling. Det vil si erfaring med å jobbe i et lønnssystem, gjerne Unit4 ERP
  • Det er en fordel om du har jobbet noen år i et stort komplekst konsern, eller som konsulent

Vi ønsker oss en kollega som er

  • God til å kommunisere med ulike faggrupper på alle nivå i organisasjonen. Vi har norsk som arbeidsspråk
  • Utviklingsorientert, proaktiv og liker å jobbe med kontinuerlig forbedring
  • Løsningsorientert med godt humør
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
  • Strukturert og trives med å jobbe selvstendig
  • Opptatt av å holde seg faglig oppdatert og utvikle fagområdet
  • God evne til å håndtere stress og korte tidsfrister

Hva kan vi tilby deg?

  • Hos oss vil du alltid være i utvikling, og få rom til å forme din egen hverdag og karriere
  • Du vil bli del av et sterkt faglig kompetansemiljø med engasjerte og hyggelige kollegaer, som deler kunnskap og erfaringer
  • Posten Bring er en utfordrer i en bransje som er i kraftig utvikling og endring. Dette betyr at vi som konsern stadig må forbedre og tilpasse oss etter nye utfordringer, ønsker og krav som stilles til oss - hver dag. Ved å ta ansvar, spille på lag og stadig ville mer, jobber vi hardt for å gjøre hverdagen enklere og verden mindre for kundene våre. Dette preger oss i vårt daglige arbeid og vår arbeidskultur

Ser du noe du ikke kan? Ta det helt med ro – vi skal sikre at du får en god opplæring! Vi oppfordrer deg til å søke stillingen om den er interessant, og om du har lyst til å lære noe nytt. Vi oppfordrer deg som er nyutdannet til å søke. Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Har du spørsmål til stillingen ta gjerne kontakt med Kristin Eriksen på telefon 959 63 266.

Søknadsfrist er satt til 25. mai, og vi leser søknader fortløpende.

Mangfoldet i Posten Bring er vår styrke, og vi mener forskjellighet og tverrfaglighet blant medarbeidere er nøkkelen til nytenkning og innovasjon. Vi ønsker oss derfor et stort mangfold blant søkere.

Vi gjennomfører bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater via vår samarbeidspartner Semac AS, www.semac.no.

Vi ser frem til å høre fra deg!

  • Arbeidsgiver

    Posten og Bring

  • Sted

    Oslo

  • Stillingstittel

    Systemansvarlig Lønn

  • Stillingstype

    Heltid

  • Søknadsfrist

    25.05 2025 23:55

Om arbeidsgiveren