Til vår lønnsavdeling søker vi en operativ leder som ser muligheter og brenner for utvikling av lønnsområdet
Handelsbanken tilbyr banktjenester til både privat- og bedriftsmarkedet. Vår sterkt desentraliserte arbeidsform innebærer at det enkelte bankkontor har totalansvar for alle kunder innen sitt geografiske markedsområde. Vi tar utgangspunkt i den enkelte kundes situasjon og behov, og utarbeider individuelt tilpassede løsninger. I Norge er vi ca. 850 av konsernets 10 000 medarbeidere. Handelsbanken ble grunnlagt i 1871 og er det eldste selskapet notert på Stockholmsbørsen

Handelsbanken setter kundetilfredshet og personlig rådgivning høyt. Dette gjenspeiles også i bankens kultur, der vennlighet, imøtekommenhet og hjelpsomhet er viktige kulturbærere i samspill med det forretningsnære og kommersielle. Vi ser etter deg som deler våre grunnleggende verdier. For oss er det viktig at våre ansatte ønsker å ta et stort personlig ansvar, ta egne beslutninger og drives av å sette kunden først - uavhengig av hvor i organisasjonen de jobber.

Som leder for bankens lønnsområde vil du ha det faglige ansvaret for lønn, datakvalitet og analyse samt lederansvar for teamets tre spesialister på lønn og personalgoder. Stillingen rapporterer til HR-sjef. Du har solid erfaring fra operativ lønn, god regnskaps- og tallforståelse, har vært leder og har ambisjoner om å dekke mer enn et rent lønnsområde. Dette innebærer å tenke helhet, integrere oppgaver og automatisere og samordne prosesser på områder linket opp mot lønn, pensjon, ansattgoder, utvikle gode rapporter og sikre datakvaliteten på HR. Som leder for lønnsavdelingen vil du ha store muligheter til å bredde og fordype dine kunnskaper innen lønns- og HR-området og utvikle et bredt internt nettverk i banken.

Stillingen gir deg hovedansvaret for lønnsarbeidet fra A til Å. Dette inkluderer bl.a. følgende arbeidsoppgaver:

  • Personalansvar for lønnsteamet
  • Månedlig lønnskjøring og ajourhold av lønnssystemet
  • Rapportering og dialog mot NAV, A-registeret, skattemyndigheter, konsernmor, mm.
  • Reiseregninger, utgiftsrefusjoner
  • Oppfølging av pensjons- og forsikringsleverandør
  • Hovedkontakt mot systemleverandør
  • Bokføring og avstemming av lønn mot regnskap
  • Utvikling og produksjon av HR-analyser
  • Følge opp lønnsfaglige problemstillinger
  • Være kontaktperson for ansatte i lønns-, pensjons- og forsikringsspørsmål
  • Digitalisering og automatisering av prosesser


Vi ser for oss at du er en proaktiv leder som trives best når du kan kombinere operativt/praktisk arbeid med det mer overordnede og langsiktige utviklingsarbeidet. Du er serviceinnstilt, fleksibel og ser etter løsninger i møte med utfordringer. Du er forretningsorientert i din tilnærming til arbeidet og evner å tenke nytt. Videre er du positiv og bidrar til et godt arbeidsmiljø på avdelingen, bevisst ditt eget lederskap og lydhør for tilbakemeldinger.

Vi søker deg som:

  • Har relevant høyere utdanning og bred erfaring fra lignende arbeid
  • Har gode kunnskaper om relevant regelverk og andre lønnsfaglige forhold
  • Har erfaring med Visma Multi (tidligere Visma Bluegarden)
  • Har minimum 3-5 års ledererfaring fra lignende stilling


Vil du søke? Søk via søknadslenken så behandler vi dine opplysninger ihht. GDPR.

Spørsmål? Du er velkommen til å ta kontakt med Hilde og Ingvild i HR-huset. Er vi opptatt, legg gjerne igjen en beskjed eller send en sms.

Søknadsfrist? Vi intervjuer fortløpende så ta gjerne kontakt så snart som mulig, og senest 10.desember.

Oppstart? Gjerne så snart som mulig, men vi tar selvsagt hensyn til oppsigelsestid.

HR-huset er en ledende aktør innen forvaltning og utvikling av organisasjoners menneskelige ressurser. Våre tjenester er rettet mot private og offentlige virksomheter som ønsker bistand i ulike HR-relaterte oppgaver og prosjekter, samt omstillings- og utviklingsprosesser.

HB LARGE RGB 002
Arbeidsgiver
Handelsbanken
Sted
Oslo
Stillingstype
Heltid
Søk her
Søknadsfrist 10.12 2021 23:55
Om arbeidsgiveren
Les mer Pil