Lønnskonsulent - 50% stilling
BLI EN DEL AV ET SOLID OG SAMFUNNSENGASJERT KONSERN. Franzefoss AS leverer pukk og gjenvinningstjenester gjennom datterselskapene Franzefoss Pukk AS og Franzefoss Gjenvinning AS. Vi er en av landets ledende bedrifter innen vårt segment, og er stadig på jakt etter nye, dyktige medarbeidere. Er du en kompetent og serviceinnstilt lønnskonsulent? Du må trives med høy service, punktlig og nøyaktig leveranse, og sørge for at våre omgivelser opplever oss som, og kjenner oss igjen gjennom vår visjon: Samfunnets Beste Valg! Les gjerne mer om oss på: www.franzefoss.no, og følg oss på LinkedIn og Facebook.

Selskapet er inne i en spennende tid, der vi profesjonaliserer og effektiviserer store deler av selskapet. Stillingen som lønnskonsulent er en 50% stilling og rapporterer til lønningsansvarlig. Dere er begge en del av konsernets nye HR og HMS avdelingen og vil jobbe tett med kolleger, ledere og ansatte. Stillingen skal bidra til utvikling av HR- og lønnsprosesser, - system og support slik at vi alle får en effektiv og god arbeidshverdag.

Du vil ha en nøkkelrolle i selskapet og skal sammen med lønningsansvarlig sikre at riktig lønn blir utbetalt til riktig tid, og at selskapets system for timer, bemanning, reiser, fravær og sykefraværsoppfølging forstås og følges av våre ansatte og ledere.

Vår ambisjon er å utvikle selskapet til å bli den beste arbeidsplassen i vår bransje, og utvikle system og kultur i henhold til en effektiv og lærende arbeidsplass.

For å lykkes i rollen må du ha solid og allsidig erfaring fra tilsvarende rolle og komplekse løsninger, hvor du har håndtert lønn fra a-å. Du har god kunnskap om relevante systemer og lovverk. Du må trives med å arbeide systematisk og motiveres av å sikre punktlig og nøyaktig leveranse samtidig som du er klok og serviceinnstilt. Du har god digital forståelse og et sterkt ønske om å bidra til forbedring og forenkling i tett samarbeid med eget team og øvrige i organisasjon.

Dine ansvarsområder vil være:

  • Lønnskjøring fra A til Å
  • Administrative oppgaver knyttet til lønnskjøring og lønn generelt
    • Rapporter til ledere
    • Rapportering til Altinn, NHO, fagforeninger mm
    • Avstemming mot regnskap/Altinn
    • Refusjonshåndteringer og oppfølging mot NAV
    • Inn- og utmelding og lønnsjustering i selskapets pensjonsordning
  • Sikre god brukersupport og at ansatte følger selskapets system og regler for timeføring, bemanning, reiser, fravær og sykefraværsoppfølging
  • Forebygge, avdekke og korrigere avvik og feil hos ansatte fra gjeldende standarder i selskapet
  • Bidra til opplæring i- og implementering av eksisterende- og nye system og prosesser
  • Delta i interne forbedringsprosjekter og ulikt HR arbeid

Vi ser etter deg med høyere utdanning og minimum 5 års erfaring fra tilsvarende stilling, gjerne fra større selskaper og komplekse løsninger innen lønn- og timeregistrering. Du skaper gode brukeropplevelser gjennom system og service, tar initiativ og er meget effektiv, nøyaktig og detaljorientert. Du evner å se helheten, utfordre- og utvikle eksisterende system, arbeidsmetoder og prosesser og du arbeider godt under press.

Hvorfor Franzefoss?

Vi er en solid arbeidsgiver som verdsetter kloke og engasjerte medarbeidere, til det beste for selskapet. Vi ønsker at våre ansatte skal få muligheter til utvikling og vekst. Her kan du påvirke din egen hverdag, og du får være med i et selskap- og i en avdeling under stadig utvikling. Vi har et åpent og ærlig arbeidsmiljø, konkurransedyktig lønn, samt meget gode forsikring- og pensjonsvilkår.

Vil du vite mer om stillingen kan du kontakte lønningsansvarlig; Aslaug.ulle@franzefoss.no
Eventuelt kan også HR-partner Gro.Rongved-Skui@franzefoss.no kontaktes.

Franzefoss logo Pantone3415
Arbeidsgiver
Franzefoss AS
Sted
Rud i Bærum
Stillingstype
Deltid
Søk her
Søknadsfrist 15.08 2021 23:55
Om arbeidsgiveren
Les mer Pil