Hovedarbeidsoppgaver
- Lederstøtte og rådgivning
- Strategisk organisasjonsutvikling
- Tiltrekke, beholde og utvikle medarbeidere
- Lederutvikling
- Oppfølging og videreutvikling av kommunens ulike strategier innen HR-feltet
- Budsjett og økonomiansvar for eget område
- Personalansvar for ti engasjerte og dyktige medarbeidere
Kvalifikasjoner
- Høyere relevant utdanning, gjerne på masternivå
- Erfaring med å lede medarbeidere med høy faglig kompetanse i offentlig eller privat sektor
- Erfaring fra HR
- Erfaring fra endrings- og omstillingsprosesser
- Kunnskap om lov- og avtaleverk
- Evne til å jobbe både operativt og strategisk
Personlige egenskaper
- Kjenner deg igjen i våre verdier; vi skaper tillit gjennom å være åpne, oppriktige og profesjonelle
- Evne til å motivere, involvere og skape gode relasjoner
- Endrings- og utviklingsorientert
- Gode kommunikasjons-, formidlings- og samhandlingsevner
- God organisasjonsforståelse
- Nysgjerrig og pådriver for å teste ut nye arbeidsmetoder og digitale løsninger
- Helhetstenkende, analytisk, strukturert og målrettet og har god gjennomføringsevne
- Ser muligheter og potensial i de menneskelige ressursene
Vi kan tilby
- Store muligheter til å påvirke hvordan kommunen som helhet skal utvikle seg videre
- Et arbeidsmiljø med fokus på nyskaping, bærekraft og tjenesteutvikling
- Stor frihet og handlingsrom innenfor eget ansvarsområde
- Lønn etter avtale
- Offentlig god tjenestepensjon
Søkerlister med opplysninger om navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosted- eller arbeidskommune for hver søker er offentlig i hht Offentlighetsloven. Det kan gjøres unntak dersom søker anmoder om dette og grunngir dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke tas til følge, vil søkeren varsles om dette.
Kommunen ber aldri om kontaktinformasjon eller kontoopplysninger i rekrutteringsfasen, verken over SMS, e-post eller i brev via Digipost.