Ønsker du å jobbe med Learning & Development hos Europas største Convention Village?
Idyllisk ved fjorden i Stokke i Vestfold er byggingen av Europas største Convention Village i ferd med å ferdigstilles. Oslofjord Convention Center er en unik destinasjon hvor du finner alt på ett sted – en lekegrind for de som planlegger arrangement! Her finnes alt fra konferansehotell, suiteleiligheter og små sjarmerende hytter ved vannkanten, til toppmoderne idrettsanlegg av internasjonal standard, konferansehall med 6 800 sitteplasser og fantastiske uteområder med egen badestrand og marina. Kort oppsummert er vi Europas viktigste møteplass for fellesskapsløft!

Nå søker vi en dyktig Learning & Development Manager som skal bidra til at Oslofjords medarbeidere besitter den kompetansen som kreves for at vi skal lykkes med våre spennende målsetninger. Oslofjord er allerede nå en stor arbeidsgiver i regionen, og vi skal vokse. I dag er vi rundt 150 ansatte i kjerneorganisasjonen, de som jobber hos oss til daglig, og i tillegg omtrent 500 arrangementsansatte som jobber under våre arrangementer.

Som L&D Manager vil du ha en sentral rolle, hvor du har hovedansvaret for å utvikle og drifte Oslofjordskolen – vårt interne opplæringsprogram for våre arrangementsansatte og ansatte i kjerneorganisasjonen. Vår visjon er at gjennom Oslofjordskolen oppnår vi et motivert og kompetent vertskap for fellesskap – enkelt, ryddig og gøy. Vi har kommet godt i gang med å bygge skolen vår, men du vil få gode muligheter til å påvirke og videreutvikle denne.

Du vil også være sentral i å etablere og vedlikeholde en overordnet kompetansestrategi for selskapet, og du vil få lede, eie og fasilitere våre ledertrening- og utviklingsprogrammer.

Deg vi ser etter har gjerne erfaring fra lignende rolle eller oppgaver, og et sterkt engasjement for utvikling av medarbeidere og ledere.

Sentrale ansvarsområder og arbeidsoppgaver

  • Oslofjordskolen. Du vil få drive og utvikle vår interne skole for opplæring av arrangementsansatte, og etter hvert etablere opplæringsprogrammer for ansatte i kjerneorganisasjon. Du vil drive prosesser for produksjon og vedlikehold av fagopplæring i tett samarbeid med fagenhetene (Mat & drikke, Oslofjord Hotell, Facility Management), og prosesser for evalueringsarbeid og kontinuerlig forbedring. Du vil få ansvaret for elementer i grunnopplæring for arrangementsansatte, for eksempel å arrangere kick-offs og produsere digitalt læringsinnhold.
  • Lederutvikling. L&D Manager vil drive vår in-house ledertrening i grunnleggende lederferdigheter, og du vil produsere opplæringsmateriale til og lede læringsløp for våre ledere. Du vil også fasilitere lederutviklingsprogrammer, inkludert samarbeid med leverandører.
  • Onboarding. Du vil være ansvarlig for å videreutvikle og drive onboarding- og opplæringsprogrammer for nye medarbeidere i kjerneorganisasjonen
  • E-læring. Du blir eier av vårt e-læringssystem (Motimate), og vil bygge og vedlikeholde oppsett og strukturer, kvalitetssikre innhold og sørge for at våre digitale kurs er oppdatert.
  • Talentprogrammer. Du vil bidra i å etablere system for talent management og etterfølgerplanlegging
  • Avhengig av kompetanse og faglige interesser vil du også få bidra i øvrige HR-prosjekter og tiltak

Ønskede kvalifikasjoner :

Mange ulike bakgrunner kan ha gjort deg godt skodd for å være L&D Manager hos oss, og selv om du ikke tikker av på alle bokser vil vi gjerne høre fra deg som kjenner at dette er jobb for nettopp deg.

  • Bachelor eller master i HR, organisasjonspsykologi, pedagogikk eller lignende. Relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet.
  • God erfaring fra tilsvarende rolle, eller rolle hvor trening og utvikling har vært sentralt
  • God kjennskap til digitale læringsverktøy og generelt gode IT-ferdigheter
  • Du er gjerne sertifisert i verktøy for teamutvikling og lignende
  • Erfaring med prosjektarbeid og utviklingstiltak er en sterk fordel. Har du et klart hode, gode strukturegenskaper og ønske om å drive utviklingsarbeid kan dette kompensere. Intern kursing/innføring i prosjektarbeid kan tilbys.

Personlige egenskaper:

Som person er du ambisiøs, har høy arbeidskapasitet og har et brennende ønske om å utvikle medarbeidere og ledere i organisasjonen. Vi tror at den vi ser etter også kjennetegnes ved:

  • Gode kommunikasjons- og formidlingsevner
  • Initiativ og ansvarlighet
  • Struktur og systematikk i arbeidet

Vi tilbyr:

Er du en som trigges av spennende utfordringer har vi mye å tilby, blant annet:

  • Meget spennende utfordring i bedrift i stor vekst, der du vil ha en sentral rolle med store muligheter til å påvirke vår suksess
  • Gode muligheter for læring og erfaring innenfor et meget spennende område, støttet av kunnskapsrike og engasjerte kolleger
  • Et åpent, inkluderende og hyggelig arbeidsmiljø med god takhøyde, der vi er oppriktig interessert i å spille hverandre gode
  • Konkurransedyktige betingelser og fleksibilitet i arbeidshverdagen din

Stillingen rapporterer til HR-direktør og er en del av et faglig sterkt HR-miljø som i dag teller 10 personer. Du vil blant annet jobbe tett med organisasjonens ledere, Workforce management og HR Staffing.

Logo
Arbeidsgiver
Oslofjord Convention Center
Sted
Melsomvik
Stillingstype
Heltid
Søk her
Søknadsfrist 23.10 2021 23:55
Om arbeidsgiveren
Les mer Pil